svh hoedekenskerke header

Nieuwe structuur en nieuw bestuur voor SV Hoedekenskerke

SV Hoedekenskerke, daar waar sport en plezier samenkomen. Ook op bestuurlijk vlak. De afgelopen periode zijn we druk bezig geweest om te onderzoeken hoe we de organisatiestructuur van onze vereniging op bestuurlijk vlak kunnen optimaliseren. De verschillende afdelingen (Voetbal, Gym, Tennis) hebben op dit moment allemaal een eigen bestuur en de afdelingen zijn volledig zelf opererend en leggen ‘verantwoording’ af aan het hoofbestuur.

 

Je leest het inderdaad goed, er moeten dus 4 verschillende besturen volledig bemand en bezet worden. We zijn een klein dorp, een kleine vereniging met hele enthousiaste vrijwilligers, maar anno 2018 merken ook wij dat het steeds moeilijker wordt om alle posities ingevuld te krijgen.

 

Daarom is er een speciale werkgroep geformeerd om te onderzoeken hoe we SV Hoedekenskerke bestuurlijk op een veel efficiëntere en platte manier kunnen herstructureren.

 

De werkgroep heeft op 4 december 2017 een officiële ‘GO’ gekregen van alle andere bestuursleden om met dit traject aan de slag te gaan.

 

Doel van het nieuwe bestuur

  • Uitstralen dat we 1 vereniging zijn;
  • Kortere lijnen door een transparante en efficiënte verenigingsstructuur;
  • Hierdoor het beter en efficiënter inzetten van de vrijwilligers;
  • Belangen van alle afdelingen vertegenwoordigd blijven.

 

Voorstel nieuwe opzet van verenigingsstructuur en bestuur
Hoe gaat de nieuwe structuur en het bestuur van SV Hoedekenskerke er dan uit zien?

 

Dagelijks bestuur

  • Voorzitter (reeds vervuld, Gert-Jan Kaptein is door de leden gekozen )
  • Secretaris
  • Penningmeester

 

Het dagelijks bestuur wordt aangevuld met een afgevaardigde van de verschillende commissies. Dit zijn:

 

  • Aanspreekpunt / afgevaardigde Commissie Wedstrijdzaken
  • Aanspreekpunt / afgevaardigde Commissie Facilitair
  • Aanspreekpunt / afgevaardigde Commissie Sponsoring
  • Aanspreekpunt / afgevaardigde Commissie Communicatie & Activiteiten

 

Er komt dus een nieuw bestuur van 7 mensen in totaal. Hierbij streven we naar een zo goed en evenredig mogelijke verdeling van alle belangen van de nu nog bestaande afdelingen. De commissies dienen ook het algemeen belang van de hele vereniging. Dus zowel de tennis, als de gym en de voetbal worden hierin zo goed mogelijk vertegenwoordig en gerepresenteerd.

 

Vanaf nu is het mogelijk voor iedereen om te solliciteren op één van de nieuwe functies. Ambieer je geen bestuurlijke rol binnen de nieuwe structuur van de vereniging. Geen probleem! Meld je dan aan als vrijwilliger bij één van de commissies. Zo kunnen wij in één keer de hele vrijwilligersbestand inventariseren.

Commissies SV Hoedekenskerke

In de nieuwe structuur van onze sportvereniging zijn er vier verschillende commissies. Voor deze nieuwe commissies is het uiteraard mogelijk je aan te melden. Samen met het aanspreekpunt van de commissie en de overige commissieleden ben je verantwoordelijk voor het werk dat gedaan moet worden binnen de vereniging. De 4 commissies waar jij je voor aan kunt melden zijn:

  • Commissie Wedstrijdzaken
  • Sponsorcommissie & Club van 50
  • Facilitaire commissie
  • PR & Communicatie & activiteiten (en vrijwilligers)

Meld je aan als vrijwilliger van SV Hoedekenskerke

Ambieer jij geen bestuurlijk functie, maar ben je niet te beroerd om als vrijwilliger actief te zijn in één van de commissies?

Vul dan het aanmeldformulier in en geef aan in hoe jij je eigen rol als vrijwilliger binnen de vereniging ziet en graag in zou willen vullen. Zo kunnen wij in één keer een inventarisatie  maken van iedereen die zich als vrijwilliger in wilt (blijven) zetten. Aan de hand van deze inventarisatie kunnen we de commissies verder samenstellen, zodat het nieuwe bestuur en de commissies na de zomervakantie in de nieuwe opzet van start kan gaan.

Heb je een vraag voor de werkgroep over de herstructurering?

We hopen jou op deze manier zo goed mogelijk te hebben geïnformeerd over het proces, maar mochten er toch nog vragen zijn, aarzel dan niet en neem contact op met Tonny Drijdijk,  voorzitter van de  werkgroep en aanspreekpunt van de sollicitatiecommissie, via info@svhoedekenskerke.nl of  stel je vraag via het onderstaande formulier. We proberen je vraag uiteraard zo snel mogelijk persoonlijk te beantwoorden.

Je gegevens

Vertel ons hoe we contact met je kunnen opnemen.


Hoe kunnen we helpen?

We hopen jullie op deze manier zo goed mogelijk te informeren over de herstructurering en de nieuwe opzet van het te vormen bestuur. Maar mochten er vragen zijn, aarzel dan niet en stel 'm hier.